به گزارش صدای بورس، جعفر یازرلو با بیان اینکه توصیه ما به مردم خرید بلیت به صورت مستقیم از شرکتهای هواپیمایی است، اظهار داشت: برخی از ایرلاینها ظرفیت خود را برای عرضه بلیت نوروزی را افزایش دادهاند و توصیه ما به مسافرانی که هنوز بلیت تهیه نکردهاند این است که به طور مستقیم و سیستمی از شرکتهای هواپیمایی خریداری کنند.
وی تاکید کرد: مسافران با خرید مستقیم اجازه گرانفروشی به دلالانی که مجوز هم ندارند را ندهند و به گرانفروشی کمک نکنند.
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه مسافران هر میزان گرانفروشی را ثبت شکایت کنند، گفت: در مرکز کنترل علمیات (OCT) عملکرد ایرلاینها به صورت آنلاین رصد میشود و از تمام ایرلاینها نمایندگانی در این مرکز حضور دارند تا در بروز مشکل با همکاری سایر ایرلاینها آن مشکل در کمترین زمان حل شود و تاخیر طولانی رخ ندهد و در همین مرکز به شکایات مردمی هم رسیدگی میکنیم.
یازرلو تاکید کرد: هر تخلفی بلافاصله مورد رسیدگی قرار میگیرد و در تعیین جرایم تا تعلیق هم پیش رفتهایم. سایتهایی فروش بلیت متخلف که مجوز داشته باشند تعلیق میشوند و سایتهایی که مجوز ندارند را به دادستانی معرفی میکنیم.
وی ادامه داد: در بحث ثبت شکایات درباره تاخیر در لحظه موضوع را پیگیری میکنیم تا براساس آیین نامه حقوق مسافر اقدامات لازم انجام شود.
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری افزود: مسافران توجه داشته باشند در صورت خرید مستقیم بلیت میتوانند به یک بلیت استاندارد دسترسی داشته باشند که هر گونه اطلاع رسانی ایرلاین از جمله اعلام تاخیرها و ابطال پرواز به خریدار پیامک میشود در غیر این صورت این پیامک تنها به فردی که بلیت را به صورت انبوه خریداری کرده و در واقع واسطهگر است، ارسال میشود که در این صورت مصرف کننده نهایی و مسافر به پیامک و اطلاعات دسترسی نخواهند داشت.
وی درباره تشخیص سایتهایی غیرمجوز با سایتهایی مجوز فروش بلیت گفت: تمام سایتهای مجوز لینک وب سایت سازمان هواپیمایی را بارگذاری کردهاند که افراد با کلیک بر روی آن لینک به سازمان هواپیمایی ارجاع داده میشوند همچنین نام سایت دارای مجوز در فهرستی که سازمان از آژانس، سایتها و پلتفرمهای دارای مجوز بارگذاری کرده، درج شدهاست.
منبع:ایلنا
نظر شما